SEM Servis

SERVIS

 SEM Malaysia

Kenapa SEM & SMM?

Sama seperti alasan untuk melibatkan diri dalam perkhidmatan SEO, SEM & SMM adalah cara lain untuk membantu anda menjana lebih banyak trafik dan lebih banyak khalayak yang disasarkan untuk mengunjungi laman web anda. Biasanya mengusahakan SEO memerlukan lebih banyak masa daripada yang anda jangkakan, sebaliknya, anda dapat melihat hasilnya dalam kempen SEM atau SMM , di mana anda dapat membayarnya.

Kami sangat mengesyorkan anda untuk mengambil kempen SEM & SMM untuk meningkatkan hasil serta-merta sambil mengusahakan SEO untuk hasil organik dan jangka panjang.

SEM

SEM (Pemasaran Enjin Carian) biasanya berkaitan dengan SEO. Walaupun kita semua tahu SEO berusaha untuk mendapat ranking yang baik dalam hasil carian organik, sedangkan SEM memperoleh penglihatan di SERP dengan hanya membayar hasilnya.

Salah satu platform yang paling terkenal untuk SEM adalah Google Adwords. Keputusan untuk SEM akan ditunjukkan pada 4 keputusan teratas pertama dalam SERP Google. Google Adwords (SEM) ialah memberi layanan kepada orang berdasarkan carian kata kunci mereka.

Google adalah mengenai “niat pengguna”. Membangunkan kempen SEM untuk perniagaan anda boleh menjadi rumit kerana sejumlah besar ciri dan alat oleh Google, dan inilah yang melibatkan perunding berpengalaman bermakna.

Soalan Lazim.

Pemasaran enjin carian (SEM) ialah pendekatan pemasaran digital yang digunakan untuk meningkatkan kedudukan tapak web dalam halaman hasil enjin carian (SERP). Pemasaran enjin carian sering dikenali sebagai iklan atau bayar per klik (PPC).

SEO kerap digunakan sebagai frasa payung untuk SEM, namun kerana SEM hanya berkaitan dengan pengiklanan berbayar, ia adalah berbeza. SEM lebih kepada mengumpul trafik melalui iklan berbayar, manakala SEO pula untuk memperoleh, memantau dan menganalisis arah aliran trafik organik (tidak berbayar).

Pemasaran dalam talian merujuk kepada aktiviti pemasaran yang dijalankan sepenuhnya di Internet oleh perniagaan dan organisasi lain. Perniagaan menggunakan pemasaran enjin carian untuk membayar iklan mereka untuk dipaparkan bersama pertanyaan carian dalam enjin carian. Enjin carian termasuk Google, Yahoo, Safari, dan Bing, antara lain.

Platform SEM ialah enjin carian di mana jenama boleh meletakkan iklan carian yang muncul apabila orang menjalankan carian. Google dan Bing adalah platform SEM yang paling popular. Google Ads ialah platform SEM yang paling banyak digunakan.

Melabur dalam SEM bukan sahaja akan meningkatkan trafik laman web, tetapi ia juga akan membantu usaha SEO anda. Kebenaran asasnya ialah SEO dan SEM saling melengkapi.

Menggunakan kedua-dua SEM dan SEO boleh meningkatkan bukan sahaja penampilan pengiklanan anda tetapi juga trafik ke laman web anda. Ini meningkatkan peluang anda untuk menukar prospek kepada jualan, terutamanya jika kedua-dua iklan tajaan dan laman web anda muncul di bahagian atas hasil enjin carian.

Open chat
Hello Good Day ~
How may i assist you ?